♥ Varför vill man ha pojkvän så mycket?




Hur får man egentligen en pojkvän?  Svaret är genom att vara okej med att inte ha en. Det kan låta absurt men det är sant.

Jag sitter här och skäms lite över mig själv och mitt beteende under senaste tiden. Jag vet inte när det hände? Men uppenbarligen har jag flyttat in på Wisteria Lane. Jag har nämligen kommit till insikt med hur desperat jag är och givit intryck av att vara. Jag har verkligen gått omkring med en ”Vill du bli min pojkvän? ”- skylt runt halsen.

Jag har varit så fokuserad på att skaffa en pojkvän att jag helt glömt bort att fråga mig själv den viktiga frågan om varför? Varför vill jag ha en pojkvän? Känner jag mig ofullständig på egen hand? Vad tror jag att en pojkvän kan ge mig som jag själv inte har? Trygghet? Närhet? Eller är jag kanske bara rädd för att dö ensam?

Först när du lyckats etablera en bra relation med dig själv börjar intressanta saker att hända. Du blir okej med att vara singel och kanske med tiden även mer än okej. Du börjar alltså verkligen att gilla och trivas i ditt eget sällskap. Är man genuint tillfreds med att vara singel ger man ifrån sig en enormkänsla av självsäkerhet. Så istället för att framstå som desperat och osäker, vilket är det mest oattraktiva man kan vara, står man istället där med två ben på jorden. Vilket är väldigt attraktivt och något som folk både uppskattar och svarar på.

Lyckats du skapa en genuint bra relation med dig själv kommer hela pojkväns dilemmat tillslut bara falla på plats, om så var ämnat. Och var det inte det kommer du ändå att vara tillfreds med detta eftersom du lärt dig att älska och uppskatta förhållandet du har med dig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback